• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

O istotnych wydarzeniach w segmentach żeglugi: masowej i zbiornikowcowej piszemy w naszym cyklicznym raporcie rynku żeglugowego. Omawiamy szczegóły tych zdarzeń oraz najważniejsze bieżące trendy z dalszymi najbardziej prawdopodobnymi perspektywami.

22.04.2024, 16:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

Ostatnie tygodnie to raczej stabilizacja warunków frachtowych i czarterowych wokół określonych zakresów parametrów rynku segmentu masowców i zbiornikowców. Krótkoterminowe tendencje mogą wskazywać na drobne korekty w dół czołowych indykatorów, wskazujących na kondycję żeglugi.

08.04.2024, 20:58
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Unijny rynek ropy naftowej. Port Gdańsk w czołówce importerów

Przez morskie terminale paliwowe przepompowano w 2023 około 2,16 mld t ropy naftowej, z czego morskie terminale Unii Europejskiej przeładowały ponad 470 mln t. Ten wynik przebiła gospodarka ChRl, która sprowadziła drogami morskimi 512 mln ton w okresie styczeń-grudzień ubr. – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. Port Gdańsk znalazł się w czołówce portów UE przeładowujących ropę naftową.

11.02.2024, 10:48
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Wojenne rynki ropy naftowej. Transport morski potrzebuje VLCC i produktowców

Początek 2023 roku to dobry czas dla handlu ropą naftową, pomimo wysokich cen ropy i rosnącego ryzyka recesji gospodarczej. Według danych Refinitiv, w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku podaż ropy naftowej w handlu morskim wzrosła o 9,4%, do 717,8 mln ton. Skorzystali na tym głównie operatorzy z Grecji w których rękach jest 28% floty zbiornikowców do przewozu ropy naftowej oraz 17% światowej floty produktowców.

11.05.2023, 09:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rok Jadeitowego Królika rokiem 5% wzrostu PKB w Chinach. Dobra wiadomość dla żeglugi i portów

Prognoza wzrostu gospodarczego Chin w 2023 r. została skorygowana prawie o 1% do 5% – powiadomił Fitch Ratings w komunikacie ogłoszonym w pierwszym dniu obchodów Chińskiego Nowego Roku–Roku Jadeitowego Królika. To dobra informacja także dla Polski, dla której Chiny są obecnie największym partnerem handlowym Polski w Azji, a Polska największym partnerem handlowym Chin w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To również dobra wiadomość dla żeglugi i portów, głównych beneficjentów aktywności gospodarczej Chin na oceanicznych szlakach.

14.02.2023, 22:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Logistyka ropy naftowej i produktów w 2022 r. Radykalne zmiany tras, portów i frachtów

Rok 2022 przyniósł radykalne zmiany w trasach transportu ropy naftowej i produktów. Po napaści Rosji na Ukrainę importerzy odczuli rekordowy wzrost stawek frachtowych operatorów zbiornikowców ropy i jej produktów. Lokalna wojna zmieniła obraz makroekonomiczny gospodarki światowej.

03.01.2023, 20:35
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Węgiel na fali. Miał w ładowniach. Jak zarobić na czymś czego jest dużo?

111 masowców czeka w kolejce przed portami w Indonezji, czekając na załadunek węgla. Rosnące globalne zapotrzebowanie na węgiel wywiera presję zarówno na porty indonezyjskie, jak i chińskie, które odnotowują zatłoczenie i rosnący popyt na statki do przewozu suchych ładunków masowych – alarmował Clarksons na początku września.

28.09.2022, 12:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Raport: gospodarka Chin będzie silniejsza w drugim półroczu tego roku

Chińska gospodarka stanie się silniejsza w drugim półroczu br. dzięki dalszym obniżkom stóp procentowych oraz inwestycjom publicznym w infrastrukturę - wynika z opublikowanego w czwartek raportu opracowanego przez ekonomistów Grupy Allianz i Euler Hermes.

10.03.2022, 13:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Covid-19 przegrał z kontenerami. COSCO Shipping Ports kończy i rozpoczyna rok z zyskami

Terminalowy biznes oparł się covidowi-19. Ilustrują to świetnie wyniki czołowego operatora terminali kontenerowych COSCO Shipping Ports. W 2020 r. w terminalach tego operatora przeładowano ponad 123,8 mln TEU, kończąc rok z zyskiem netto 347,5 mln dol. rosnące przeładunki w terminalach kontenerowych, to sygnał, że wiele gospodarek oparło się covidowej pandemii.

13.05.2021, 09:25
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

MRPiT: Polska gospodarka wróci do poziomu sprzed pandemii w IV kw. 2021 r.

Ocena OECD jest zbliżona do naszej prognozy. Oczekujemy, że polska gospodarka wróci do poziomu aktywności gospodarczej sprzed pandemii w IV kwartale 2021 r. - wskazał wiceminister rozwoju, pracy i technologii Robert Tomanek. Dodał, że spadek PKB w całym br. sięgnie ok. 3 proc.

01.12.2020, 21:00
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.